Monday, July 8, 2013

Ia datang tiba-tiba..

Kenangan yang lama menjelma
Ingatanku padamu menyala-nyala
Gambaran duka yang lara menerpa

Kenangan,
Sungguh ingin dicampak jauh ke dasar lautan
Tetap menjelma sekali sekala dalam ingatan
Bukan dipinta, 
Mungkin belum mahu dibuang kesemuanya

Tak ku sangka
Betapa hati yang dahulunya mencinta merindu
Semakin membenci dirimu
Dek kekhilafan diri kau dan juga aku

Yang aku tahu
Aku begitu bongkak menegakkan ego sendiri
Kononnya ingin menjadi perempuan yang hidup berdikari
Sedangkan kau cuma mahu menjadi peneman yang sering di sisi

Baru kini aku mulai mengerti
Tiada gunanya kita bersengketa 
Sejarah lama yang ingin kupadam dalam lipatan hidup
Ternyata terbuku kemas dalam kamus perjalanan
Mencari erti kehidupan

Ada sebabnya Tuhan mempertemukan kita
Jangan tanya apakah dia
Kerna belum kutemui jawapannya
Namun aku percaya
Semua yang berlaku ada hikmah di sebaliknya

Terima kasih atas segala yang pernah dicurahkan
Segala kemewahan yang terbagi
Kasih sayang yang melimpah ruah
Hati, bahu dan telinga sebagai pendengar setia
Mata dan mulut yang sering berkata-kata dengan pelbagai nasihat dan semangat

Andai jodoh masih ada
Bertemu jua kita bila tiba masanya

Tinggal sayang
Tinggallah pujaan

:: Selamat Hari Lahir ke-27..
  Doaku, semoga kau sentiasa mendapat kerahmatan dari-Nya di dunia dan di akhirat sana..
  InsyaAllah..

LIVE LIFE TO THE FULLEST
~yona_afzan~

No comments:

Post a Comment