Thursday, September 20, 2012

it's a scam...

pernah x anda menipu dan ditipu? well, i have..

kalau bab-bab menipu ni orang cukup suka kot..
tapi ia bukan untuk aku..
kenapa? sebab setiap kali je menipu, time tu jugak kantoi..
huhu, sampai pernah member aku perli "nak menipu tapi xreti.."

siyesly, aku xsuka menipu..
sebab kalau menipu ni kita kena menipu dengan mimik muka sekali..
yang paling xbestnya, kita kena ingat apa yang kita tipu..

dan, kalau aku menipu,
aku akan dapat terus 'habuan'nya..
kan time kecik2 kita selalu nyanyi dan dengar..
"tipu berdosa, mati seksa. masuk api neraka"
haha, aku xpayah tunggu dekat neraka..
Tuhan balas terus atas dunia..
siyes xtipu..
sungguh, itulah yang berlaku..

pelik tapi benar,
kenapa pulak kalau kita cakap benda yang betul,
orang susah nak percaya?

kadang2 rasa macam jeles gile tengok orang yang pandai menipu ni..

walau kita tau dia ni kuat tipu, tapi orang asyik agung2kan dia..
siyes xtipu bahawa saya siyes cemburu..
huhu..

well, i've once been scammed..
by whom?
aku pun dah xingat nama mangkuk hayun yang suka sangat duit haram tu..
tapi ramai jugak la yang pernah terkena dengan minah ni..
ye, wanita yang bertopengkan syaitan..
siyesly, itulah selayaknya gelaran yang diberikan kepadanya..

tapi, silap aku jugak..
senang sangat percaya dekat orang yang tidak dikenali..
duit dah masuk dalam bank, tiba2 suruh carik orang bawah untuk dapat balik duit..
memang nice la orang shitty cenggini..
dan paling best bila kena bebel dengan orang2 tersayang..
huhu, thanx korang sebab still sayang kat aku, si lurus bendul ni..

so, from that moment..
aku berazam untuk menjadi orang yang berterus terang..
walaupun pahit untuk ditelan ibarat ditelan mati mak, diluah mati bapak..
lagi senang hidup..
kalau tipu pun xguna jugak, kantoi gak akhirnya..

> well, the truth hurts..but lie is worse <


LIVE LIFE TO THE FULLEST
~yona_afzan~

No comments:

Post a Comment