Sunday, September 30, 2012

Hipokrit itu kamu

H.I.P.O.K.R.I.T. 

Kenapa kau berani bersuara di belakang, tapi di hadapan kau telan je segala perkataan? 

Apakah yang dimaksudkan dengan hipokrit? Bagi aku, manusia hipokrit adalah kawan tikam belakang. Ya, itulah manusia yang paling aku benci sekali dalam dunia ini.. Di hadapan aku, kau sungguh manis bersandiwara walhal di belakangku, kau mengumpat mengata bagaikan kita tiada hubungan apa-apa..

Sungguh, aku tak suka mereka yang bermuka dua ini..nak je aku campak mereka ke dalam longkang terdekat..mereka dengan longkang dah lebih kurang sama, takde beza..sama kotor..
Tak ke mereka sedar yang mereka hanya menambah dosa percuma kalau berperangai macam tu? Hebat, giler hebat lakonan mereka kadang2.. Ada yang sampai boleh mengalahkan pelakon terbaik Grammy..

You ask me to name me one? Well, I can give you tons of shits of hypocrites.. Look around you.. Sometimes, those who is always right beside you is the one who mostly stabs you from behind.. Jangan sesekali berkongsi hati dengan manusia sebegini.. Kalau tak, kisah kau akan dijaja pada semua.. Awal sembang, sudah pasti dia akan turut serta meluahkan rasa hati terhadap mereka yang dia benci.. Tapi, di hadapan mereka pula dia akan akan mencerca kau tanpa belas kasihan.. Aneh melihat orang begini.. Macam takde kerja lain yang nak dibuat.. Siapa nak mengaku bila dah buat tahi di tengah jalan kan?

Kau takut orang membenci kau.. Jadi kau bermuka dengan dia yang kau cerca.. Kau memang bodoh.. Kalau tak suka diamkan, tak perlu berbuat baik semacam.. Jadi diri kau saja, senang kan? Apa, mereka bagi kau duit kalau kau berperangai songsang macam mereka? Tak payah nak berlagak baik sangat tapi hati busuk macam mintak kena cuci dengan clorox..

Aku tak kata yang aku perfect, aku je yang baik dalam dunia ni..tak..
Tapi aku tak macam kau..pada aku kau burukkan orang itu, orang ini..
Lepas tu pada orang lain, kau burukkan aku pula..
Semua cerita kita kau sampaikan..
Kenapa cerita kau maki dia kau tak cakap sekali?
Apa jenis kawan kau ni?

Untungla orang yang suka pada kau sebab kau baik, aku tak..
Kau bagai malaikat, semua kau cakap semua betul..takde yang salah pun..
Aku tabik dengan kau..kau memang terbaik..
Semoga aku dah tak bertemu lagi dengan kau..
Si hipokrit keparat..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hipokrit..
Kau bermuka-muka dengan mereka..
Padahal hatimu menyumpah seranah segala benda..
Raut wajahmu manis bagaikan gula..
Tapi sayangnya batinmu ibarat syaitan bertopengkan manusia..
Kau manusia hina..
Semoga kau damai bahagia dengan caramu yang begitu..
Aku?
Biarlah aku seorang di sini tanpa perlu bermuka puaka seperti kamu..



LIVE LIFE TO THE FULLEST
~yona_afzan~

No comments:

Post a Comment