Wednesday, November 5, 2014

KEPUTUSAN TEMUDUGA PEMBANTU PEMBANGUNAN MASYARAKAT S17 (2014)

Bismillahirrahmanirrahim.

Pada 3hb November 2014 bersamaan hari Isnin yang lepas, maka tamatlah segala kegusaran segala jenis macam dupdapdupdap yang melanda di hati oleh sebab keputusan temuduga pembantu pembangunan masyarakat gred s17 bakal dikeluarkan. Hoyeahhh!!

Gua dah mula nak rasa lega tapi sejuk-sejuk jugak la tangan bila menantikan keputusan yang bakal dikeluarkan. Sampaikan gua terbangun sendiri pukul 4.00 pagi tu. Tak sempat-sempat nak buat benda lain, terus check laman web www.spa.gov.my bagi mengetahui apa status gua. Tapi, kebangangan yang teruk melanda. Ada pulak kan warga kerajaan yang start bekerja pukul 4.00 pagi tu kan. Hari isnin pulak tu. Huuuu.. tak mengapa, gua sabra menanti pukul 9.00 pagi nanti.


Pukul 9.00 pagi tepat (takde la tepat sangat, masuk web tu awal sambil dok refresh je kerjanya), ada notis diberikan yang menyatakan bahawa keputusan temuduga tersebut hanya akan dikeluarkan selewat-lewatnya pukul 5.00 petang nanti. OH MY GODDDD!! Gua dah mula hilang arah. Gua dah tak mampu nak fokus walaupun gua dah masuk ofis. Nasib baik la incik bos masuk pejabat. Agaknya kalau beliau nak mintak gua siapkan kerja, mungkin daripada lukisan rumah, gua boleh ke laut buat wakaf je kang. Satu hari tu selepas je incik bos melangkah keluar, gua hanya mampu bermain segala jenis games di FB.

Ok, pukul 5.00 petang pun tiba. Gua dengan penuh pengharapan membuka laman web spa. Namun, harapan gua menjadi layu. Masih lagi tiada khabar berita bagi keputusan jawatan tersebut. Hoho, gua nak sedapkan hati. Mungkin warga kerja pihak spa lambat sikit nak update keputusan kot. Ok, xpe sambil gua berkata dalam hati. Gua bukak balik pukul 6 lebih nanti, time2 tengah tunggu bas nak balik karang. Collegue gua dah tanya2 samada gua dapat ke tak jawatan yang dipohon. Ye la, dia tau gua berharap sangat kot dapat jawatan tu. Xpe, kita tunggu pukul 6 ye..

Dah pukul 6 lebih. Bas gua pun dah sampai, nak bergerak menuju Kepong Sentral. Gua dah berjaya mendapatkan tempat duduk. Dengan penuh berimpian, gua checked web spa untuk yang kesekian kalinya. Tapi, gua hampa lagi sekali. Masih belum ada jawapan. Daripada berharap tadi, gua dah mula rasa menyampah. Dah rasa macam lantaklah. Penat dah gua layan internet yang FB, twitter, instagram semua gua bukak tak bukak je dari pagi tadi. Apa nak jadi, jadi la. Malas nak cara..


Akhirnya, pagi keesokan hari gua bangun tidur subuh2 tu tergerak hati nak layari web spa.

“Dukacita anda tidak berjaya dalam urusan ini.”


Kecewa? Kecewa jugak la. Bukan setakat kecewa, hampa, putus harapan, sedih, rasa nak menangis guling2 semua pun ada. Dah rasa macam kena reject dengan crush untuk kali kedua gittew. Tapi, kalau nak diikutkan, gua baru pergi interview untuk jawatan dalam kerajaan sekali. Adik gua dah pergi dua kali pun masih menemui jalan gagal. Mungkin gua tak layak lagi untuk bekerja dalam sektor kerajaan, baru je habis belajar terus dapat kerja kerajaan. Ape, pakai bomoh ke budak ni? Mungkin itu la kot yang bakal orang persoalkan. Mungkin juga gred yang gua pohon tu rendah sangat berbanding qualification yang gua ada, dapat pada orang yang lebih berhak. Mungkin ada perancangan yang lebih baik untuk gua. InsyaAllah..

:: takpe, gua redha. Suatu hari nanti ada jugak rezeki untuk gua.. :)

LIVE LIFE TO THE FULLEST
~yona_afzan~

No comments:

Post a Comment