Thursday, October 30, 2014

Sekali lagi, maafkan saya.

Bismillahirrahmannirrahim.
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Mohon maaf atas segala salah silap dan yang dilakukan selama ini. Mungkin terdapat perbuatan, perkataan dan kekhilafan hati yang pernah melukakan perasaan kalian. Saya cuma insan biasa, seorang manusia yang tidak lari daripada melakukan kesilapan dan kemungkaran di atas muka bumi Allah ini di hari lalu, saat ini dan akan datang. Saya akan berusaha untuk menjadi seorang yang lebih baik dari masa silam saya.

Apa-apa perbuatan yang menyinggung jiwa sesama manusia tidak akan diampun oleh Ilahi selagi belum menerima kemaafan daripada manusia itu sendiri. Maafkan saya atas segala keterlanjuran yang masit terpalit dan terkesan di sanubari kalian. Mohon ampun dari hujung rambut hingga ke hujung kaki. Kerana selagi tiada mendapat kemaafan daripada kalian, saya takut segala amalan yang dilakukan tidak mendapat keredhaan Tuhan.

Segala perselisihan dan ketidakfahaman antara kita telah saya lupakan. Kerana seseorang muslim yang baik tidak akan menyimpan dendam dengan makhluk Allah, termasuk kalian. Semoga tiada perasaan dendam yang masih membahang antara kita. 

Sekali lagi, maafkan saya.


#sayamahuberubah
#maafkansaya
#jomkawan

Taqabbalallahu minna wa minkum.
 "Semoga Allah menerima amalan dari kami dan darimu sekalian.."

LIVE LIFE TO THE FULLEST
~yona_afzan~

No comments:

Post a Comment